donderdag

Gezond en lekker: Banaan-kokosijs met walnoten

Ik ben dol op ijs! Mij maak je helemaal gelukkig met Häagen Dazs, helaas (of gelukkig..) is dit niet meer verkrijgbaar in Coevorden. Ik vind het lekker als er verschillende ingrediënten en stukjes in zitten, noten zijn altijd goed.

Dit is een gezonde variant van roomijs, suikervrij en troep-vrij. Lekker als toetje of als tussendoortje. Of misschien wel als ontbijt op een warme zomerdag ;) Ik kwam hem tegen op feelgoodbyfood.nl

Dit heb je nodig (1 kom of twee kleine kommetjes):
  • 2 bevroren bananen
  • 200 ml volle yoghurt (plantaardige melk kan ook)
  • 2 el kokossnippers
  • 2 handjes walnoten
  • Optioneel: scheutje agavesiroop (als je van zoet houdt)
Zo maak je het:

Snijd twee bananen in plakjes en leg deze een paar uur in de vriezer.
Haal de bananen uit de vriezer en laat een kwartiertje liggen. Mix de banaan samen met de yoghurt, de kokossnippers en eventueel een scheutje agave met een staafmixer. Je hoeft het niet helemaal te mixen, zo heb je nog lekker stukjes ijskoude banaan door je ijs zitten.
Strooi wat walnoten over je banaan-kokosijs en genieten maar!

Tip:
  • Als je het geduld hebt, doe het mengsel weer in de vriezer voor een uurtje nadat je het gepureerd hebt met de staafmixer, zo wordt het echt ijs.
  • Magere kwark en magere yoghurt in plaats van de volle yoghurt is ook erg lekker kwam ik achter (dat had ik nog in huis ;))
  • Honing smaakt ook heerlijk in de combinatie met walnoten en banaan in plaats van agavesiroop.

Geen opmerkingen: