<script> <style>

woensdag

30 dagen challenge: Krachttraining voor vrouwen

Ik weet eigenlijk niet eens meer hoe ik nou op de Facebookpagina van Krachttraining voor vrouwen terecht ben gekomen, maar daar zag ik een oproep: Gratis schema's voor een 30 dagen challenge. Ik heb me aangemeld!

Ik heb al vaker nagedacht over krachttraining, om dat ook te gaan doen ter afwisseling van het hardlopen. Waarom?
Ik loop tussen de 40 en 50 km per week hard, soms nog meer, maar val geen gram meer af. Ik let op wat ik eet, ik eet ook bewust en meestal gezond, dus het is best frustrerend dat dat geen resultaat op de weegschaal laat zien.
Waarom ik niet tevreden ben met mijzelf nu? Omdat ik weet dat ik het wel kan, vóór mijn tweede zwangerschap was ik 8 kilo lichter, dat is toch een ruime kledingmaat. Nou helpt het ook niet natuurlijk dat ik nu medicatie slik waarvan één van de bijwerkingen gewichtstoename is. Misschien mag ik dan wel mijn handjes dichtknijpen dat ik niet aankom, in plaats van te balen dat ik niet afval ;)

Máár... Ik ga het dus op een andere manier proberen. Wie aan krachttraining doet, vergroot zijn spiermassa. Daardoor verbrand je meer calorieën gedurende de hele dag en val je dus sneller af. Ook dat je strakker in je vel komt te zitten spreek mij natuurlijk erg aan.

Dat wordt dus afkicken van het hardlopen en aan de slag met het schema! Dag 1 en 2 heb ik nu gedaan, het viel me best mee. Doordat ik maandag nog had hardgelopen, heb ik dag 1 en 2 maar achter elkaar gedaan dinsdag.
Ik vond mijzelf best een bikkel dat ik meteen al gewichten ben gaan gebruiken, maar dat wreekt zich vandaag. Wát een spierpijn! Ik was van plan om op de rustdagen te gaan hardlopen, ik ben wel gegaan vanmorgen maar vond het na 7 km wel weer genoeg geweest. Benieuwd hoe het morgen zal gaan, dan staat er weer een half uur krachttraining op het schema.

De schema's zijn op zich wel duidelijk, al moest ik wel even op youtube een tutorial opzoeken voor de deadlift en superman (handig joh, echt álles is te vinden op youtube). Ook kreeg ik er recepten voor smoothies en een voedingsschema bij, maar om eerlijk te zijn heb ik die nog niet gelezen. Voor wie het ook gratis wil proberen: mail naar Krachttraining4vrouwen@gmail.com of neem een kijkje op de Facebookpagina.

Geen opmerkingen: