<script> <style>

vrijdag 1 mei 2015

Gezond en lekker: Chia-lijnzaadpudding met hazelnootmelk

Een lekker en voedzaam ontbijt, veganistisch en paleo-proof, mocht dat voor jou van belang zijn. Het is heel makkelijk te maken, je mengt de melk met de zaden, laat het een nachtje staan en je hebt de volgende dag een stevige pudding. Met de hoeveelheden die ik gebruik kan ik er twee dagen van eten, handig!

Ik heb het al eens eerder gepost, deze variant is de verbeterde versie en goedkoper door een deel van de chiazaad te vervangen door lijnzaad. Uit nood geboren, omdat ik te weinig chiazaad had, maar het is een blijvertje.

Pudding:
  • 2 koppen hazelnootmelk (had ik toevallig in huis, elke andere plantaardige melk kan. koemelk vind ik minder lekker hierbij)
  • ong. 4 eetlepels chiazaad
  • ong. 2 eetlepels lijnzaad
Meng dit in een bakje dat je kunt afdekken, met deksel is natuurlijk het meest handig.
Goed roeren, een nacht laten staan en klaar is de pudding. Tussentijds roeren mag, vind ik niet nodig. 

De pudding kleed je dan aan naar eigen smaak, ik wissel het graag af.

Gisteren deed ik dit erbij:
  • 1 mango, in stukjes
  • eetlepel kokosschaafsel
  • eetlepel hennepzaad
  • eetlepel cacaonibs
Vandaag was het:
  • hand vol blauwe bessen en frambozen, uit de diepvries
  • eetlepel hennepzaad
  • eetlepel zonnebloempitten
Het vult goed, hiermee kan ik vooruit tot aan de lunch, dus zonder tussendoortjes. 
Ook is het een lekkere start voordat je gaat sporten. Vervang je havermout of yoghurt eens een keer hierdoor, variatie is het sleutelwoord.

Geen opmerkingen: