<script> <style>

zondag 3 mei 2015

Gezond en lekker: Havermout met appel en kaneel

Heerlijk vind ik het om de dag te beginnen met havermoutpap. Er zijn ontelbaar veel combinaties mogelijk, maar ik heb wel een aantal favorieten. Bijvoorbeeld de worteltaart variant of die met banaan en chocolade .

Deze variant met appel en kaneel is suikervrij en smaakt naar warme appeltaart, heerlijk! Het vult goed, het is een fijn pre-workout ontbijt (wel even een uur wachten natuurlijk) en ik kan hierop teren totdat het lunchtijd is.

Ik vind het ook erg fijn dat het gewoon in 1 pannetje te bereiden is, je hoef niet alles apart te bereiken, maar gooit het eenvoudig bij elkaar in. Scheelt ook weer afwas  ;)



Ingrediënten:

  • 1 appel
  • handje rozijnen
  • 250 ml melk
  • 40 gram havermout
  • 1 eetlepel kokosolie
  • kaneel of koekkruiden
  • evt. lijnzaad of tarwe-/haverzemelen

Smelt de kokosolie in een steelpan en doe de in stukjes gesneden appel erin. Voeg de kruiden toe en bak de appel op een halfhoog vuur een paar minuten. Voeg de rozijnen toe en verwarm deze even mee. Voeg de melk en de havermout toe en kook een paar minuten, totdat het indikt. Doe het vuur uit en laat de pap nog even staan.
Doe de pap in een kom, voeg er eventueel nog wat lijnzaad en/of tarwe- of haverzemelen aan toe en eet smakelijk!

Geen opmerkingen: