donderdag 3 januari 2019

Terug naar de regelmaat van het normale leven plus sporten.



Het nieuwe jaar ben ik goed begonnen gisteren met een hardloopronde van 10 kilometer. De jongste was een dagje uit logeren bij mijn ouders, de oudste was naar het KDC en vriendlief was weer aan het werk na een paar dagen van ziek zijn. 

Tijd voor mezelf

Ik had dus zomaar een paar uurtjes voor mijzelf, zalig. Een goed moment om de hardloopschoenen aan te doen en eens te kijken of ik nog verder kom dan de 5-6,5 kilometer rondes van de afgelopen maanden.

Voornemen

Het nieuwe jaar is een mooi moment om aan de slag te gaan met goede voornemens, de mijne bestaan uit gezonder eten, een gezond gewicht bereiken (dus wat kilootjes afvallen) en regelmatiger sporten.
Ik liep 3 a 4 keer per week hard, maar de klad is er wat in gekomen. Ik heb mijzelf dus een schop onder mijn derrière gegeven en ben voornemens weer om de dag te gaan rennen. Ook heb ik het yoga weer wat opgepakt, hoewel dat lastiger is te doen.
Yoga is moeilijk, lees onmogelijk wanneer je hoofd een chaos is. Daar helpt hardlopen beter tegen.

Terug naar het normale leven

De vakanties zijn bijna weer voorbij, de drukte van de feestdagen ligt achter ons, mogelijkheden genoeg om weer lekker te sporten wanneer de kinderen naar school/KDC zijn dus. 
Regelmaat gedijen we allemaal het beste op. Weg met dagelijks wijn drinken en het onvermijdelijke snacken wat erbij komt kijken, op naar gezondere keuzes en goed voor mijzelf zorgen.

De 10 km grens

De tien kilometer, een magische grens voor mij, heb ik gisteren weten te halen, zonder moeite. Gelukkig, ik vreesde dat mijn conditie door de extra kilo's ook was afgenomen. Ik zal vast niet zo een halve marathon uitlopen, zoals ik enkele jaren geleden nog wekelijks deed, maar dit is voor nu goed genoeg.

Valpartij

Ik werd wat overmoedig door de lekkere flow waar ik in zat en besloot nog even een trap mee te pakken in de training. Slechtste idee van het jaar; ik ging me toch een potje hard onderuit. Ik verstapte me, ging flink op mijn gezicht maar behalve geschaafde handen en een deuk in mijn ego viel het mee. Haha.

Dus, even resumerend 

  • Hardlopen 3 maal per week
  • Yoga wanneer het lukt
  • Gezondere keuzes maken qua voeding
  • Minderen met alcohol
Beter voor mijzelf zorgen dus, de pijn weg eten en weg drinken is niet de juiste oplossing voor de lange termijn blijkt. Ja duh, zou je zeggen. Dat klinkt heel simpel, maar blijkt best lastig.

Breien & Netflix is mijn alternatief voor alcohol en eten in de avond. Zal ik het vol kunnen houden?

1 opmerking:

Unknown zei

Ik help je graag mee met die doelen, vooral omdat afgezien van het minder drinken ik dezelfde doelen heb en als extra doel meer knuffelen met jou